تخطي إلى المحتوى الرئيسي

قصة بطولة: طفل بعمر 6 سنوات يعرّض حياته للخطر وينقذ أخته من براثن كلب مسعور

صور بريدجر وأخته قبل وبعد المعركة
صور بريدجر وأخته قبل وبعد المعركة © انستغرام (nicolenoelwalker)
نص : مونت كارلو الدولية
7 دقائق

قام الطفل بريدجر البالغ من العمر 6 سنوات بإنقاذ حياة شقيقته الصغيرة بشجاعة كبيرة حين لم يتردد في دخول معركة حامية مع كلب اندفع لمهاجمتها، أدت إلى نقله إلى المستشفى.

إعلان

صحيفة "ذي صن" البريطانية نقلت هذا الخبر الأربعاء 15 تموز 2020 وقالت إن صبياً أمريكياً من مدينة وايومنغ يدعى بريدجر والكر عرض حياته للخطر على الرغم من صغر سنه لإنقاذ أخته. وبحسب عمته نيكي، فقد كان برديجر يعي خطورة ما هو مقدم عليه لكنه قال رغم ذلك "إذا كان يجب على شخص أن يموت فسأكون أنا هذا الشخص".

وروت العمة بطولة بريدجر في منشور على حسابها في إنستغرام أعجب به عشرات الآلاف في غضون يوم واحد. وقالت إن بريدجر هاجم الكلب وتمكن من سحب أخته من قبضته والهرب بها، بعد أن تلقى عدة عضّات وضربات خاصة في الوجه أدت إلى نقله إلى المستشفى.

View this post on Instagram

Hey, all. Please, share my nephew’s story so that it gets as much exposure as it can. We know that our little hero would love some words of encouragement from his favorite heroes. On July 9th, my six year old nephew Bridger saved his little sister’s life by standing between her and a charging dog. After getting bit several times on the face and head, he grabbed his sister’s hand and ran with her to keep her safe. He later said, “If someone had to die, I thought it should be me.” After receiving 90 stitches (give or take) from a skilled plastic surgeon, he’s finally resting at home. We love our brave boy and want all the other superheroes to know about this latest hero who joined their ranks. @tomholland2013 @chrishemsworth @robertdowneyjr @markruffalo @prattprattpratt @twhiddleston @chadwickboseman @vindiesel @chrisevans EDIT: I just finished visiting with Bridger at his home. His wounds are looking so much better! He’s in great spirits, and his awesome personality is intact. He can’t smile too widely yet, but he was grinning as I read some of your comments to him. I’d also like to mention here that the dog’s owners are really great people who have been nothing but kind to Bridger and his family. We feel no resentment toward them at all, and—if anything—there’s only been an increase of love between our families as a result of this incident. EDIT 2: Once again we’re blown away by the amazing comments and messages that Bridger’s receiving. I’ve had lots of inquiries about a GoFundMe. Bridger’s family has asked that any one wishing to help out financially can, instead, donate to @mission_22 or @wwp. Bridger is also a huge fan of Science, especially Geology. So I’m going to start a post where people can share with him pictures of cool rocks that they see. EDIT 3: Once again, everyone’s kindness has meant so much to us. I’m trying to get to all of the messages that I can, but it may take some time. For those who have inquired about sending Bridger some rocks, here’s the address to use: Bridger Walker P.O. Box 22141 Cheyenne, WY 82003 #BridgerStrong

A post shared by Nikki Walker (@nicolenoelwalker) on

وتابعت العمة " لقد زرت للتو بريدجر في منزله. جراحه تبدو أفضل بكثير وهو في حالة معنوية رائعة وشخصيته الجميلة لا تزال كما هي. لا يستطيع الابتسام كثيراً، لكنه كان يرسم ابتسامة عريضة عندما كنت أقرأ له بعض تعليقاتكم". وختمت بأن العائلة غير مستاءة من أصحاب الكلب الذين زاروا بريدجر وكانوا لطيفين معه.

ورغب كثيرون من رواد الإنترنت ومواقع التواصل الاجتماعي في إنشاء صندوق للتبرع ودعم عائلة بريدجر، لكن هذه الأخيرة رفضت وطلبت بدلاً من ذلك أن تذهب جميع الأموال والتبرعات إلى الجمعيات التي تساعد الجرحى من قدامى المحاربين الأمريكيين.

الرسالة الإخباريةأبرز الأحداث الدولية صباح كل يوم

الصفحة غير متوفرة

المحتوى الذي تريدون تصفحه لم يعد في الخدمة أو غير متوفر حاليا.